Способността на компаниите да управляват новите технологии ще бъде в основата на успеха им. Те са изправени пред жестока конкуренция и трябва да разбират желанията на клиентите си с нова нова дълбочина на детайлност, да предлагат персонализирани реалности и преживявания за клиенти, служители и бизнес партньори, така че да променят начина на работа на целия пазар и да го превърнат от един потребителски пазар в много индивидуални пазари, работещи на принципа на моментни заявки.
Една от компаниите, която прилага индивидуализирането и персонализирането на ново ниво, е Зозотаун (Zozotown), най-голямата японска компания за електронна търговия. Тяхната система за вземане на мерки Zozosuits се синхронизира перфектно с приложението Zozotown, за да вземе точните мерки на клиентите, като по този начин поръчаните и изработени според точните размери дрехи от фирмената модна линия да се доставят до 10 дни. Американската компания за търговия на дребно Sam‘s Club разработва приложение, което използва данни за предишните покупки на клиентите, за да попълни автоматично техните списъци с покупки. Компанията планира да добави и навигационна функция, която да улеснява и намирането на съответните продукти в магазина.
Китайската компания за електронна търговия на дребно JD.com дава възможност на различни търговци чрез своята „Toplife“ платформа да ползват платформата за продажби, като създават персонализирани електронни магазини и същевременно осигуряват достъп до мрежата си за доставки чрез използване на най-нови технологии в роботиката и доставка чрез дрон. В партньорство с Walmart, физическият магазин в Шенжен ще предлага повече от 8 000 продукти, които могат да бъдат доставени за по-малко от 30 минути. Предлагайки безпрецедентна персонализация и бързина, JD.com дава възможност на други компании да се развиват, като същевременно създава нов пазар за себе си.
Според тазгодишния доклад „Пост – дигиталната ера е тук – готови ли сте за това, което следва?“, бизнесът е в повратна точка от развитието си. Technology Vision 2019 идентифицира пет нови технологични тенденции, които компаниите да вземат под внимание, ако искат да са успешни в днешния бързо развиващ се свят:
Ако не промените работната среда, възпрепятствате работата на служителите си. За работната сила все по-важен става човешкият фактор, тъй като служителите разполагат освен със собствени умения и знания, също и с нарастващ набор от нови способности чрез технологиите. Затова компаниите трябва да осигурят нов начин на работа в пост-дигиталната ера. Повече от две трети (71%) от ръководните кадри смятат, че дигиталното развитие на техните служители изпреварва дигитализацията на организациите, което води до „изчакване“ от страна на служителите.
Leave a Reply