Сайт за прессъобщения в полза на бизнеса

Бизнес

Невропсихологично изследване показва ефекта от ултрависоката резолюция върху зрителите при гледане на Samsung SUHD TV

София, 25 ноември 2015 г. – Проучване на Samsung, проведено в партньорство с Mindlab International, показва, че гледането на телевизионно съдържание на дисплей с ултрависока резолюция (UHD) е 38% по-поглъщащо в сравнение с Full HD екраните.

Невропсихологичното проучване, „Screen Sensation: The Ultra HD Effect“, е изследвало физиологичното въздействие на UHD телевизорите спрямо това на Full HD моделите, за да демонстрира технологичните постижения на гамата SUHD телевизори на Samsung. Full HD резолюцията (1920×1080 пиксела) позволява възпроизвеждането на картина с над пет пъти повече информация спрямо стандартната резолюция, а телевизорите с ултрависоката резолюция (UHD) могат да възпроизведат четири пъти повече детайли спрямо Full HD моделите. В проучването са взели участие хора на възраст между 18 и 65 години, като техните реакции са следени посредством електроенцефалография (ЕЕГ), електродермална активност и пулс. Те са гледали телевизионно съдържание от водещия доставчик Netflix и европейски футболен мач веднъж на UHD и веднъж на HD телевизор. За да се подсигури непредубедеността на участниците, те не са знаели, коя е марката производител на телевизорите.

Резултатите категорично доказват, че UHD телевизорите са „по-поглъщащи“ спрямо Full HD моделите. Съдържанието в ултрависока резолюция е било по-привлекателно и атрактивно, по-лесно за възприемане и осмисляне от потребителите. Чувството за поглъщане от дадена дейност се усилва многократно, когато се возим на влакче на ужасите, купуваме нов продукт или излизаме на среща. Фактът, че забавлението с SUHD телевизор на Samsung поглъща в по-голяма степен потребителите показва, че SUHD моделите предлагат по-позитивно и богато преживяване в сравнение с Full HD дисплеите.

Резултатите ще се харесат и на футболните фенове, които могат да се почувстват като тринадесетия играч на терена и никога вече няма да пропуснат положение на засада. Визуалната обработка от страна на участниците в проучването е с 62% по-добра спрямо гледането на футболен мач на Full HD телевизор, което показва, че хората използват по-голяма част от своя мозък, за да обработят информацията. По-високата мозъчна активност означава по-детайлно и богато възприемане на случващото се на терена.

По време на изследването, участниците са се чувствали с 25% по-ангажирани със случващото се на екрана, когато са гледали съдържанието за първи път на SUHD телевизор на Samsung. Те също са посочили, че се чувстват по-фокусирани и по-концентрирани – добри черти за любителите на екшън филми. Невропсихологът д-р Дейвид Луис, председател на Mindlab International коментира: „Телевизорите с ултрависока резолюция значително подобряват визуалното преживяване – това се доказа от изследването, което проведохме за Samsung. Наистина е невероятно как технологичните нововъведения могат да провокират значителни физиологични реакции и да променят начинът по които гледаме телевизионно съдържание и се забавляваме.“

Други интересни резултати от проучването:
Участниците са били привлечени в значително по-голяма степен (20%) към съдържанието, което са гледали на UHD телевизор в сравнение с Full HD екран, което провокира позитивна емоционална реакция. При гледане на видео клипове за втори или трети пъти хората, които са ги изгледали на UHD телевизор са ги намерили с 29% по-привлекателни спрямо участниците, изгледали ги на Full HD дисплей.

Майкъл Цойлер, вицепрезидент на „European Head of Visual Display“ на Samsung каза: „Като започнем от международни спортни събития, минем през популярни телевизионни сериали и стигнем до касови филми, хората искат да преживеят голямо разнообразие от първокласно телевизионно съдържание на по-големи, ярки и кристално ясни екрани. Samsung е водещата компанията когато става въпрос за развитие на телевизорите и предлага на потребителите спиращо дъха преживяване, в удобството на собствения им дом. Това изследване подчертава притегателната сила на първокласното съдържание и технологичните иновации при телевизорите като SUHD моделите на Samsung.”

Нейл Хънт, главен продуктов мениджър на Netflix каза: „Ултрависоката резолюция променя очакванията на хората за качество на телевизията и нашата програма отразява технологичните иновации по отношение на качеството на картината, детайлите и цветовете. Картината на телевизията става все по-ясна, което прави забавлението по-приятно и поглъщащо.“

Революционните извити SUHD телевизори на Samsung предлагат най-прецизната, дълбока и детайлна картина, която ултрависоката резолюция може да предложи. Новата технология Nano Crystal създава изображения с невероятно точни и наситени цветове и яркост, които правят картината да оживява.

Leave a Reply